loading

 

  • Inginerii Opel lucrează la setările finale ale următoarei generații Mokka
  • Noul Opel Mokka este cu până la 120 de kilograme mai ușor decât modelul anterior
  • Șasiul și sistemele de asistență au fost reglate în timpul testelor de iarnă din zona arctică
  • Reglarea suspensiei este în curs de desfășurare în centrul de testare Rodgau-Dudenhofen
  • Noul Opel Mokka, în showroom-urile dealerilor în prima parte a anului viitor

 

Noul Opel Mokka în teste: pe gheață în Laponia și în centrul de testare Rodgau-DudenhofenRüsselsheim. Un model dinamic, eficient și fiabil: acestea sunt doar câteva dintre obiectivele de dezvoltare ale noului Opel Mokka. În Centrul de testare Rodgau-Dudenhofen din Germania, inginerii testează insonorizarea noului Mokka, siguranța la conducerea la viteze mari și direcția. Din luna februarie, experții Opel lucrează la reglarea șasiului și a sistemelor de asistență în Laponia suedeză, testând modelul pe lacuri înghețate și drumuri înguste.

Noua generație Opel Mokka este un model complet nou, bazat pe platforma multi-energy CMP (Platformă modulară comună). Aceasta oferă o flexibilitate maximă în dezvoltarea vehiculului și permite încorporarea motorizării electrice cu baterie, dar și a celor cu combustie internă.  Greutatea vehiculului este acum mai mică, iar stabilitatea este superioară modelului anterior. Noul Mokka cântărește cu până la 120 de kilograme mai puțin decât predecesorul său - la aproape aceeași dimensiune a ampatamentului. Modelul elecric Mokka-e, are bateria instalată în podeaua vehiculului, ceea ce scade centrul de greutate și, în același timp, crește rigiditatea torsională cu încă 30 la sută - premise excelente pentru o conducere dinamică. Clienții pot aștepta cu nerăbdare a doua generație a modelului Mokka care va fi disponibilă la dealeri în prima parte a anului viitor. Până atunci, testarea modelului continuă.

Faza 1: testare la cercul polar arctic

Inginerul Opel, Gunnar Nees, testează modelul pe gheață. Se oprește după fiecare tur câteva minute, citește valorile măsurate, înregistrează fiecare kilometru parcurs. În cercul polar arctic este încă gheață în martie. Exact condițiile potrivite pentru setarea armoniei dintre ABS, ESP, sistemele de asistență și șasiul noului Opel Mokka.

Modelele testate se ascund încă în spatele unui camuflaj verde cu negru care estompează conturul vehiculului. Inginerul din spatele volanului a ajuns în nordul îndepărtat pentru a configura șasiul. Filosofia Opel impune o conducere sigură și relaxantă. Un Opel trebuie să rămână ușor controlabil în toate situațiile și să fie în același timp plăcut de condus.

Aceste caracteristici trebuie să persiste în orice condiții meteorologice - la temperaturile Cercului Arctic înghețat, precum și la cele ale verilor toride din zona Mării Mediterane. Nimic nu ar trebui să se schimbe din punct de vedere al manipulării precise și al comportamentului de conducere indiferent de zonă sau anotimp. Piesele, componentele și sistemele sunt reglate în mod continuu de către inginerii Opel: amortizoare, arcuri, direcție. În plus, software-ul este adaptat pentru senzația de pedală ideală la accelerare și frânare, pentru răspunsul potrivit al direcției și pentru interacțiunea optimă dintre toate sistemele de asistență.

Faza 2: conducere la viteze mari pe pistele germane

Înapoi în Germania: același inginer de testare pilotează prototipul Mokka pe terenul de acasă la centrul de testare Rodgau-Dudenhofen. Karsten Bohle, coordonatorul proiectului pentru a doua generație Mokka, se alătură lui Gunnar Nees.

Noul Mokka este pregătit să susțină examenele finale la centrul de testare. În timp ce este testat, confortul și insonorizarea trebuie să rămână optime - nici măcar pista de „tortură” nu trebuie să modifice calitatea acestora . Aici, nu departe de sediul Opel din Rüsselsheim, pistele sunt replici ale celor mai anevoioase drumuri rutiere din Europa. Inginerii reglează în mod repetat arcuri și amortizoare, echilibrul dintre viteza de reacție a direcției și precizia sportivă este îmbunătățit continuu. Insonorizarea noului Mokka este foarte bună, la aceasta contribuind și materialele de calitate ale interiorului. 

Inginerii Opel își dau acordul pentru setările pentru autobahn doar atunci când se întorc mulțumiți de la testele de mare viteză de pe circuitul oval. Noul Opel Mokka a trecut deja cu bine acest test. Chiar și așa, testele vor continua până în vară urmând ca primele modele să iasă de pe linia de asamblare la sfârșitul anului.

Sus pagina
============================================================================================== ==============================================================================================